CUM POT IERTA? CUM SĂ POT IERTA AȘA CEVA? Episodul 3

CUM SĂ ÎL IERT PE DUMNEZEU: ți s-a întâmplat o nenorocire, ceva nedrept și te-ai certat cu Dumnezeu. Nu meritai să ți se întâmple tocmai ție chestia asta, a fost o mare porcărie, ia să mă lase Dumnezeu în pace, cum, dacă el e bun… cum a lăsat să mi se întâmple asta?

Aici intervine iar orgoliul. Păi tocmai pe mine…! Nu vreau!

Dar tot ce trebuie să înțelegi e că situația respectivă a fost o lecție. Poate trebuia să înveți să vorbești și să te aperi, nu să stai umil în fața șefului. Poate trebuia să îți păstrezi capul limpede și să organizezi acea înmormântare, pentru că alții nu mai erau în stare. Poate trebuia să vezi că pur și simplu alte lucruri sunt importante în viață decât lănțișorul de aur care ți-a fost furat.


Sunt lecții iar noi ne încăpățânăm ca niște copii în fața părintelui care ne pune la făcut teme în loc să ne lase să ne jucăm. Și considerăm că Dumnezeu are ceva personal cu noi. Dar El ne vrea doar binele.


Am fost supărată pe Dumnezeu ani de zile
. Pot spune exact câți, dar nu are relevanță. Lecția mea a fost să mă descurc singură, să am curaj, să spun NU, să devin autonomă, să mă călesc. Și să învăț să iert și să iubesc necondiționat (asta mai încoace). Am făcut-o (și poate mai am de făcut) dar stau acum și mă gândesc: ce mult mai ușor mi-ar fi fost dacă aveam sufletul ușor. Dacă nu eram încrâncenată, dacă nu simțeam că totul mă lovește și mă aruncă prin viață ca pe o frunză în vânt. Mai mult mă lovea orgoliul din mine. Și am ceva orgoliu! 🙂)))))))))))) (bine, la partea asta recunosc că mai am de lucru și poate că mult. Dar mă străduiesc).


Uite vezi, acum vine și un alt răspuns la o altă întrebare. Pentru că sunt persoane care citesc cărți de dezvoltare personală sau filosofie de viață și au senzația că le scapă ceva, că autorul nu spune tot, nu dă exemple concrete, cum a făcut, cum a gândit exact atunci, ca să știe și ele cum să facă la rândul lor.


Știți de ce nu spune exact tot? Pentru că sunt lucruri mult prea personale. Și pentru că trebuie ca fiecare să fie liber și să găsească soluția care îi face LUI bine.

De Ema Cornoiu

Leave a Reply

