CUM POT IERTA? CUM SĂ POT IERTA AȘA CEVA? Episodul 2

Mai este iertarea de sine. Cum mă iert pe mine pentru ce am făcut (sau nu am făcut)? Cum scap de vinovăție?

Păi stau și mă gândesc: am vrut să fac lucrul ăla așa? Am vrut să provoace bine sau rău?

Dacă am vrut să fac bine și nu a ieșit așa bine înseamnă că atât am putut să fac atunci. Nu am știut și putut mai mult.

Dacă am senzația că puteam face mai mult, că puteam interveni și de ce nu am făcut-o… Nu puteam. Crezi că puteai să oprești certurile dintre ai tăi când erai copil? Nu, nu puteai. Că puteai să oprești mașina care ți-a călcat câinele? Nici atât.

Iar când ai acționat și nu a fost suficient de mult (ți se pare ție acum că nu a fost de-ajuns) nu trebuie să te facă să gândești că ”Dacă… făceam nu știu ce, atunci sigur acum era perfect”. Nu există ”dacă”. Poate am mai spus asta. Prezentul este așa cum este. Trecutul a fost așa cum a fost.
Nu poți schimba trecutul prin faptul că te învinovățești. Nu ai observat?  În schimb poți să îți faci prezentul negru prin astfel de gânduri. Măcar prezentul fă-l frumos!

Și o să te rog să faci exercițiul cu zâmbitul în oglindă – este printre primele postări ale mele pe pagina de facebook Projecting High Energy– și să te ierți și să te iubești.

Mai există o capcană: ”Păi dacă aș fi iar atunci, cu mintea de azi… ce aș mai face eu!”. Poate că așa e. Poate că am face. Dar deocamdată e imposibil să ne întoarcem fizic în timp. Și atunci, această propoziție rămâne doar un exercițiu de imaginație.

Hai să ne concentrăm pe prezent. Și să rămânem vigilenți. Și dacă ni se mai repeta acea situație în care am face altfel, chiar să facem altfel!

Leave a Reply

